Voeg nu een gratis product toe!

PERSBERICHT | Maak zelf unieke sieraden van juweliers kwaliteit

• Geschrieben am
PERSBERICHT | Maak zelf unieke sieraden van juweliers kwaliteit

Wie een onderscheidend sieraad wil, maakt dat vandaag de dag gewoon zelf. Steeds meer mensen ervaren dat je voor een professioneel ogend resultaat géén professional hoeft te zijn. De gouden tip? Werken met duurzame, natuurlijke materialen van goede kwaliteit.

Natuurlijk en duurzaam

Mooie materialen moeten ook toegankelijk zijn voor niet-professionele sieradenmakers. Daar is Ilona Lutgerink, eigenaar van VanLoon Gemstore & More heel stellig over. ‘Omdat wij duurzaamheid belangrijk vinden, verkopen we hoofdzakelijk natuurlijke materialen. Die gaan namelijk jarenlang mee. Je moet dan denken aan edelmetalen en Zoetwaterparels, maar ook aan edelsteenkralen als Robijn, Saffier, Smaragd, Diamant, Larimar en Labradoriet. En ja: dat is er óók allemaal voor de minder dikke portemonnee.’

Zelf sieraden maken
Meer dan 100 leveranciers

De edelsteenkralen koopt Lutgerink rechtstreeks in bij kleine familieslijperijen in Azië. ‘Bij elkaar hebben we ruim 100 leveranciers die ik allemaal persoonlijk ken. Hierdoor ben ik vaak direct op de hoogte van bijzondere partijen.’ Ook specifieke klantwensen kan Lutgerink hierdoor makkelijk voorleggen. ‘Hebben we het niet, dan hebben we het toch! Als een BN’er iets draagt naar een event, vragen klanten daar de dag daarna bijvoorbeeld meteen naar.’

Online én fysiek

Online shoppers halen op www.ilonaswebgems.nl hun hart op, maar echte liefhebbers uit Nederland, België en Duitsland nemen vaak de tijd om langs te komen in de winkel in Garderen.Lutgerink weet wel waarom: ‘Onze winkel is een walhalla voor sieradenmakers. Je kunt onze hele kralen collectie op je gemak bekijken en voelen hoe de materialen in je hand liggen.’ De locatie helpt ook mee. ‘Klanten maken er een compleet uitje van: die boeken ons vakantiehuisje of een hotel en gaan na het winkelbezoek heerlijk tafelen bij een van de vele restaurantjes in de buurt of wandelen op de Veluwe.’

Zelf unieke sieraden maken Edelstenen

Verslaafd aan sieraden

Naast materialen om zelf aan de slag te gaan is er een klaar-om-te-dragen sieradencollectie om aan te schaffen of om inspiratie op te doen. Daarnaast is het mogelijk een privéworkshop te volgen. In één uur leer je dan alles wat je moet weten om een eyecatcher te maken. Als basis kun je ook een sieraad van bijvoorbeeld je oma nemen, waar je dan met een paar kleine tweaks een geheel eigen vintage item van maakt. Eén kleine waarschuwing heeft Lutgerink wel: ‘Wij zien aan onze klanten dat sieraden maken verslavend werkt. Wat dat betreft moet je tien keer nadenken voor je eraan begint.’

Over VanLoon Gemstore & More

VanLoon Gemstore & More is al jarenlang marktleider op het gebied van edelsteenkralen, Zoetwaterparels en edelmetalen. Vijftien jaar geleden was echtpaar Ilona en Otto Lutgerink met ilonawebgems de eerste webwinkel waar niet-professionele sieradenmakers, die wél met de mooiste materialen wilden werken, terecht konden. In 2020 kwam daar in het Veluwse Garderen een fysieke verkoop- en workshoplocatie bij die de Lutgerinks met een knipoog ‘De parel van de Veluwe’ noemen.