Hieronder vind je de antwoorden op enkele veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij, neem dan contact met ons op. We helpen je graag.

Kopen jullie ook in op verzoek?

Regelmatig ben ik persoonlijk in Azië om in te kopen voor onze groothandel en onze vaste klanten. Zoek je iets speciaals? Laat het mij weten. Ik ga dan -geheel vrijblijvend- voor je op zoek. En natuurlijk ga ik voor de beste prijs-kwaliteit verhouding, de beste deal.

In de nieuwsbrief kondig ik mijn vertrek ruim van tevoren aan. Geef zoveel mogelijk beknopte en duidelijke informatie, zoals aantal, model, kleur en eventueel een richtprijs. Een foto (van Google is prima) geeft vaak een beter beeld. Dus die zijn van harte welkom. Des te meer informatie je geeft, des te groter de kans dat ik precies datgene vindt dat jij zoekt. Ik ga persoonlijk voor je op zoek en als het gelukt is dan hoor je dat zo snel mogelijk van me.

Kan ik kralen of onderdelen reserveren?

Zodra bij ons nieuwe kralen of onderdelen binnenkomen, fotograferen we ze zo snel mogelijk en plaatsen we die in Coming Soon rubriek in de webwinkel. Later worden deze items opgemeten en geprijsd. Pas vanaf het moment dat ze met prijs en informatie op de site staan, zijn ze via de webwinkel te bestellen.
Zolang er geen prijs en/of een bestelknop bij een item staat, is deze nog niet te bestellen. Helaas is reserveren ook nog niet mogelijk. Via onze nieuwsbrief houden we je op de hoogte van wanneer bepaalde items te bestellen zijn.

Alle klanten gunnen we graag een Mazzeltje. De Mazzeltjes rubriek bevat exclusieve items die in een heel beperkte oplage verkrijgbaar zijn. Op is ook echt op. Houd deze rubriek daarom goed in de gaten. Voor al deze items geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Overigens is het geen enkel probleem om slechts één enkel artikel te bestellen, zodat je niet achter het net vist. Het item is dan automatisch voor je gereserveerd. Kies dan niet voor iDeal maar voor 'zelf per bank overmaken'. Een volgende bestelling kunnen we eenvoudig samenvoegen zodat er maar één pakje verzonden hoeft te worden en je dus verzendkosten bespaart.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, is mijn bestelling wel goed doorgekomen?

Zodra je een bestelling plaatst, ontvang je automatisch een orderbevestiging per e-mail. Hebje deze e-mail niet ontvangen? Dan zit er mogelijk een typefout in je e-mailadres of heb je stap 4 van het orderproces nog niet helemaal afgerond. Mail even naar klantenservice@ilonaswebgems.nl, dan controleren wij of we je bestelling ontvangen hebben.

Tip: tijdens het bestelproces kun je ervoor kiezen om je gegevens op te slaan. Zo hoef je ze maar één keer goed te controleren en kun je voortaan snel en foutloos bestellen.

Ik heb voor meer dan €100 besteld, toch worden er verzendkosten berekend. Gaat er iets fout?

Verzendkosten worden niet  berekend als je voor € 100,00  exclusief BTW, verzendkosten en na aftrek van eventuele korting hebt besteld. Zolang de verzendkosten nog in je winkelwagen staan, zit je nog niet aan dit bedrag. Vaak is het voldoende om nog een artikel van een paar euro bij te bestellen. De verzendkosten worden dan automatisch door het programma in mindering gebracht.

Mijn bestelling is nog niet aangekomen. Wanneer kan ik deze verwachten?

Zodra wij je betaling hebben ontvangen, gaat je bestelling gegarandeerd diezelfde werkdag bij ons de deur uit. Binnen ons team besteden we de grootst mogelijke aandacht aan het inpakken en versturen van je pakketje. We gaan er vanuit dat het de volgende werkdag netjes bij jou in de brievenbus ligt. Een enkele keer is een pakje om wat voor reden dan ook langer onderweg.
Heb je nog maar een paar dagen geleden betaald? Dan zit er even niets anders op dan af te wachten. Waarschijnlijk ontvang je je bestellingvandaag of morgen. Is het meer dan vijf werkdagen geleden dat je bestelling betaald hebt, neem dan contact op via klantenservice@ilonaswebgems.nl. dan zoeken we samen uit waar het mis is gegaan.

Kan ik (een deel van) mijn bestelling ruilen of retourneren?

Natuurlijk. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd. Wil je één of meer producten terugsturen? Gebruik daarvoor dan het retourformulier. Zo kunnen we alles snel verwerken. Je kunt op het formulier aangeven of je een kortingscode wilt ontvangen zodat je meteen een nieuwe bestelling kunt plaatsen, of dat je je geld terug gestort wilt hebben.

Hier lees je uitgebreidere informatie over ruilen en retourneren.

Hebben jullie mijn retourzending al ontvangen?

Zodra je retourzending bij ons ontvangen en verwerkt is, krijg je daarvan per e-mail bericht van ons. Heb je je pakketje meer dan een week geleden teruggestuurd en nog geen e-mail van ons ontvangen? Neem dan contact op via klantenservice@ilonaswebgems.nl.